EKB Nederland Meerheide 100R 5521 DX Eersel 0497 87 00 13 info@ekbnederland.nl
Maak een afspraak met EKB

Persbericht: Joulz en EKB sluiten partnercontract voor 10 jaar

Foto vlnr: Jan-Willem Braun (Joulz), Kevin Peters en Josette Hendrikx (EKB Nederland)

Na een jarenlange samenwerking tussen Joulz en EKB Nederland is het per 8 april 2021 officieel: ook de komende 10 jaar werken ze samen. Met de samenwerking helpen Joulz en EKB ondernemers bij het optimaal inrichten van hun energie-infrastructuur. De focus ligt op de toepassing van energiemanagement. Daarnaast staan beide bedrijven middenin de energietransitie en kunnen zij ondernemers kennis en advies bieden op dit gebied.

Over EKB Nederland

EKB Nederland houdt zich bezig met energiemanagement en de mogelijkheden op het gebied van de energietransitie voor ondernemers, grootverbruikers en multisites, in Nederland. En daarmee behoort EKB Nederland al jaren tot het topsegment van energie-intermediairs. Een belangrijk onderdeel van de dienstverlening is het inkopen van meet- en datadiensten voor haar opdrachtgevers. Naast een scherpe tarifering kijkt EKB vooral naar de contractvoorwaarden en toegevoegde waarde als het gaat om functionaliteiten en toekomstige innovaties van leveranciers.

Over Joulz

Joulz helpt bedrijven bij het realiseren van hun energie-ambities. Dankzij integraal advies op het gebied van ontwerp, realisatie en exploitatie biedt Joulz een totaalpakket. Met jarenlange kennis op het gebied van energie-infrastructuren, meetdiensten en laadoplossingen is Joulz een gevestigde naam in het energielandschap. Dankzij het partnercontract zetten Joulz en EKB ondernemend Nederland AAN tot nieuwe energie.

Een stap verder om nóg beter te kunnen adviseren

Kevin Peters, directeur EKB Nederland over de samenwerking met Joulz: “Het partnercontract stelt ons in staat om de samenwerking verder uit te breiden. Het doel is uiteraard om onze klanten optimaal van deze samenwerking te laten profiteren. In de energietransitie is data-analyse onmisbaar. Dat is de eerste stap op weg naar besparing en verduurzaming. Om die reden gaan we de komende periode uitvoerig in overleg hoe we de meetdata van onze opdrachtgevers, die gecollecteerd wordt door Joulz, kunnen integreren in onze systemen. Dankzij de integratie in onze systemen kunnen wij op een efficiënte en kostenbewuste manier klanten begeleiden met stappen zetten in de energietransitie. We zijn blij dat we met Joulz de komende tien jaar een flexibele samenwerking aangaan om zo ondernemend Nederland bij te staan in de veranderende energiewereld.”

Een stabiel én flexibel partnership

Jan-Willem Braun, Partner Manager Joulz over de samenwerking met EKB Nederland: “We kunnen van een doorbraak spreken in onze markt om met deze professionele partner de komende 10 jaar te blijven samenwerken. We zijn in 2015 op kleine schaal begonnen met deze samenwerking en in de afgelopen zes jaar gegroeid tot een stabiele en flexibele partner. EKB Nederland biedt ondernemend Nederland het optimale support en maatwerk om de energietransitie aan te pakken. Joulz versterkt hiermee een positie in de markt door een nog uitgebreider product- en dienstenportfolio te kunnen bieden.”

Toekomstige waardecreatie

De komende jaren werken EKB en Joulz aan innovatieve manieren om ondernemers te ondersteunen bij hun vragen op het gebeid van energiemanagement en de energietransitie. Om die kennis optimaal te delen worden onder andere webinars georganiseerd. Op die manier kan kennis over de energiemarkt en de mogelijkheden voor ondernemers op een efficiënte en effectieve wijze gedeeld worden. En indien ondernemers écht aan de slag willen zorgen we voor een maatwerk aanpak. Zo zorgen we er uiteindelijk samen voor dat de energie-ambities gerealiseerd worden.

Maatwerk in oplossingen blijft ook in de toekomst hét fundament voor succes !

Meer informatie over EKB Nederland en Joulz via:

terug naar het artikel-overzicht
Wat onze klanten zeggen!
'EKB Nederland helpt ons energiegerelateerde zaken scherp in te kopen, houdt zicht op einddata van contracten en stelt bij wanneer nodig. Voor ons als resultaat: korte lijnen en volledige ontzorging!'

René Zijlmans | Sunweb